آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
اقدامات ، فعالیتها و ابتکارات

اقدامات ، فعالیتها و ابتکارات بنیاد خیریّه توحید

 

 

فعالیتهای فرهنگی و آموزشی این نهاد مقدس را حضورتان اعلام می دارد:
1) در جهت آگاه سازی و آموزش شهروندان و جلب همکاری خانواده های ساکن در منطقه 5 تهران طرح آموزش تفکیک و جمع آوری زباله به روش تر و خشک با همکاری گروه آموزشگران انجمن بانوان نیکوکار وابسته به بنیاد خیریّه توحید و شهرداری منطقه مذکور تحت عنوان «آموزش چهره به چهره» و با مراجعه به درب منازل شهروندان و ارائه جزوه و بروشور در سال 1378 در سطح منطقه 5 شهرداری تهران با موافقت برگزار گردید.

2) دفتر حقوقی و مشاورین بنیاد خیریّـه توحید در سال 1380 با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهـرداری منطقه 12 ، خانه فرهنگ بهار ، اقدام به برگزاری یک دوره کارگاه آموزش «حقوق خانواده» برای ساکنین منطقه 12 نمود که با استقبال خوبی از طرف ساکنین منطقه مواجه شد. نیاز به برگزاری چنین دوره های آموزشی با توجه به ناآگاهی خانواده ها نسبت به حقوق و وظایف خود و همچنین افزایش آمار طلاق ، اعتیاد و بیکاری و … در جامعه بیشتر احساس می شود و در راستای برگزاری کارگاه آموزشی فوق کارشناسان این دفتر جزوه آموزشی مربوطه را تهیه و جهت بهره برداری و استفاده در اختیار مخاطبین قرار دادند.

3) با عنایت به فقر فرهنگی و آموزشی شهروندان عزیز ساکن در منطقه جنوب تهران بنیاد خیریّه توحید در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال گذشته در جنوبی ترین منطقه تهران طرح «کتابخانه اختصاصی علمی و آموزشی» را به منظور فراهم ساختن امکانات کمک آموزشی برای خانواده های کم درآمد و آسیب پذیر و با هدف راهیابی این عزیزان به مراکز دانشگاهی و آموزش عالی طراحی ، آماده سازی و آماده بهره برداری نموده است.

4) طرح جمع آوری کتب مازاد و بلااستفاده شهروندان در سال جاری با هدف ارتقای سطـح آگاهـی عموم در زمینـه های مختلـف فرهنگی ، علمی ، بهداشتی و … ، تجهیـز کتابخانه های مناطق روستایی و آسیـب پـذیر ، راه اندازی و احیای کتابخانه های محلّی (شهری و روستایی) و فراهم نمودن امکانات لازم برای دسترسی عموم به کتاب در حال اجرا می باشد ، امید است در این راستا و برای نیل به اهداف فوق ساکنین مناطق برای مشارکت و مدیریت کتابخانه میل و رغبت بیشتری داشته باشند و بتوان از این طریق نیز حمایت ناشران را برای تأمین نشریات کتب جدید جلب نمود.

5) نشریه داخلی، از جمله اقدامات فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی این بنیاد ، با توجه به نیاز خانواده های تحت پوشش ، انتشار نشریه داخلی با هدف ارتقاء سطح علمی، فرهنگی و اجتماعی خانواده های تحت پوشش می باشد، این نشریه به صورت فصلی با کمک همیاری کارکنان بنیاد و اعضای انجمن بانوان نیکوکار منتشر گردیده و رایگان در اختیار خانواده ها قرار داده می شود ، فصلنامه تجربی مهر توحید با انعکاس مطالبی که مفیـد به حـال خانـواده ها باشد تاکنون 5 شماره از این نشریه را منتشر و در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار داده است.

6) بر اساس وظایف خطیر بنیاد در جهت رفع نیازهای فرهنگی و آموزشی خانواده های تحت پوشش و در راستای نیل به این هدف در سال گذشته کلاسهای آموزشی ویژه مادران با حضور مدرسین حوزه علمیه خواهران شهرری برگزار گردید و در این کلاسها احکام دینی و مسائل اجتماعی ، فرهنگی با توجه به نیاز مادران به آنها آموزش داده شد.

7) تشکیل«انجمن بانوان نیکوکار» در امور جلب مشارکتهای مردمی و کانون مهر آفرینان توحید که در بخشهای تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت می نماید و این دفاتر با نظارت و هماهنگی دفتر امور بانوان مؤسسه به اجرای مأموریتهای محوله می پردازد.

8) تأسیس و راه اندازی آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد برای آموزش و کسب مهارتهای مورد نیاز خانواده های تحت پوشش و اقشار آسیب پذیر بصورت رایگان.

9) تعداد دانش آموزان تحت پوشش : 2105 نفر در مقاطع پیش دیستانی تا دانشگاه می باشد.

10) عضویت کلیه خانواده های تحت پوشش در شرکت تعاونی تولیدی توحید امکان (بانوان هنر آفرین توحید) با هدف تحقق بخش اشتغال و خود اتکایی با سرمایه مؤسسه و سهام اهدایی به نام مددجویان که در بخشهای تولیدی ، دوخت ، کشباف و صنایع دستی فعالیت دارند.

11) تشکیل «دفتر تأمین جهیزیه » ویژه خانواده های آسیب پذیر و کم درآمد بصورت اقساط بلند مدّت و بدون بهره (قرض الحسنه) با همکاری شرکتهای تولیدی داخلی و معتبر در صنایع و لوازم خانگی.

12) تأسیس صندوق تعاون و همیاری «مهر توحید» با هدف پرداخت وام به مددجویان و جوانان در امر ازدواج ، اشتغال و تهیه ابزار کار .

قابل توجه دانشجویان ،بازنشتگان فعال و جویندگان کار

بنیاد خیریه توحید برای جمع آوری وجوهات و توزیع صندوق بصورت پاره وقت،نیمه وقت و تمام وقت دعوت به همکاری می نماید.

آدرس:شهرری- میدام فرمانداری(شهدای شاملو)- کوچه شهید ضمیری-کوچه برادران یکم-پلاک 16

تلفن :91-55932990

سفارشات تاج گل و یا تحویل نذورات وهدایا در تمامی ساعات و ایام هفته (حتی روز های تعطیل)

از طریق تماس با شماره همراه 09352156122 آقای سید اصغر مرتضوی امکان پذیر می باشد.

روابط عمومی بنیاد خیریه توحید

02155923001

سالن کنفرانس بنیاد خیریه توحید بمنظور برگزاری جلسات و برنامه های آموزشی در اختیار مراکز مشاوره ، تشکل های جوانان (NGOS) ، اشخاص حقیقی و حقوقی ، موسسات خیریه و اتحادیه های صنفی قرار میگیرد .

تلفن تماس جهت رزرو سالن : 55923001   91-55932990